Ohlédnutí za letošním maratonem MaRS

Zavzpomínejte společně s námi nad ohlasy na letošní 10. jubilejní a poněkud netradiční maraton MaRS.

Letošní marsmaraton proběhl vzhledem k situaci bohužel jen prostřednictvím online videí. Zároveň jsme však vyhlásili individuání výzvu vytvořit ze všech vrcholků, na které dojdete, "Korunu Česka". Máme radost z toho, kolik lidí se napříč republikou zapojilo, s jakým nasazením jste provozovali turistiku, cvičili doma, protahovali se na zahradě nebo běhali v lese, ať už sami či v malých skupinkách. Přišlo nám neskutečné množství pozitivních ohlasů, které nás utvrdily v tom, že to, co děláme, je správné. Letošní ročník maratonu pro nás totiž vůbec nebyl jednoduchý, ale díky vaší podpoře jsme si oddechli, že se nám to snad povedlo. Děkujeme!

Děkujeme srdečně za novou energii z tohoto božského projektu. V této době nám to vlilo energii do žil a budeme se zase nějakou chvilku usmívat.

Lucie, LB Motion Karlovy Vary

Myšlenku a ducha MARSu přebírám a šířím v Irsku. Na podporu akce jsme vyšli z centra Dublinu na kopec Montpelier Hill (383 m n.m.). Ve dvou jsme společně ušli 42 km, takže maratón pro letošek zdolán. Vrcholku se říká Hellfire Club dle názvu okultistického společenství z 18. století, které v pronajaté lovecké chatě na kopci v lesích nad městem pořádalo satanistické rituály. Jejich symbolem byla černá kočka, jejíž duch v okolí straší. Procházka parádní, bude se krásně usínat, zasloužený odpočinek po sportovním maratonském výkonu. Celý výlet navíc korunoval fakt, že na cestě zpátky, když jsme scházeli z magického kopce opředeného ďábelskými povídkami, jsme pomohli zachránit partě děcek jejich divokého pejska. V neděli jsem dotáhnul maraton a dal si dalších bezmála 20 km, takže za víkend jsem nachodil maratonskou vzdálenost a zapojil do aktivity ještě brazilskou kámošku.

Lukáš, bývalý statistik registru ReMuS

Lockdown mě uvěznil v Brně. Nejvyšším bodem v katastru města je podle chytrého internetu Kopeček (479,41 m n.m.), který se nachází nedaleko Masarykova okruhu v Žebětínském polesí. Protože jsem až do pozdního odpoledne konzultovala diplomové práce svých studentů, zvolila jsem jako náhradní cíl jiný z nejvyšších bodů města, u kterého je alespoň nejvýše položené brněnské sídliště a kam jsem se zvládla dostat za ještě světla. Jedná se o Kohoutovickou babu (415 m.n.m.) s monumentálním betonovým vodojemem, který je vidět z dalekého okolí. Díky maratonu a přidruženým akcím jsem se dnes navíc viděla i s rodinou (za dodržení všech předepsaných opatření) a potěšila maminku s tetou, které v Kohoutovicích bydlí. Jako tři grácie svorně voláme, ať žije MaRS maraton!

Dana, Brno

Ze všech svých telefonů jsem už poslala dárcovskou SMS, ráno jsem cvičila, byla jsem se projít s holemi a teď jdu znova ještě s vnukem a do toho trenažér a potom opět cvičení. "Mým snem je pomáhat", to je moje heslo. Nakonec jsem zvládla celkem 5 km s holemi, 45 min cvičení a 15 min trenažér.

Jiřina, Stříbro

Člověk si musí dávat nedosažitelné cíle, jinak by byl život nesnesitelný.

Milí organizátoři krokovací soutěže MaRS Seven Summits - HÝBEJ SE A VYHRAJ!

Díky za nápad a náplň několika týdnů plných horolezectví a vysokohorské turistiky! Většina Roskařů jsou v duchu pozitivně naladění zapálení, odvážní a výkonní sportovci, i když často - vzhledem k okolnostem - musí přistupovat k výzvám pouze latentně a platonicky. Ale i to se počítá, což je fajn.

Moje výzva Osmý vrchol do Koruny planety zahrnuje okolí mého bydliště, kam se s pomocí holí (trekových i francouzských), rikši (invalidního vozíku a auta) a spolehlivého a přátelského doprovodu (rodina) dostanu nejčastěji. Tato místa a lidé kolem jsou moje "srdeční záležitost" a také díky nim vidím svět pozitivně a s nadhledem... Můžu si ještě něco více přát?

Vzdálenost mezi výškovými tábory na náhorní plošině - plató Kamenný vrch - Kohoutovická baba je cca 3100 m, t.j. 4133 kroků: Přírodní rezervace Kamenný vrch (386 m) a Kohoutovická baba (415 m). Rezervace Kamenný vrch je unikátní zejména na jaře, kdy celou louku pokrývá několikatisícová populace koniklece velkokvětého, mezi kterým lze vzácně spatřit i koniklec luční. Z dalších druhů místních teplomilných společenstev tu roste modřenec chocholatý a černohlávek velkokvětý.

Kohoutovická baba je název nejvyššího vrcholu v brněnské městské části Kohoutovice. Ten svou výškou 415,10 m n. m. sice nezaujímá prvenství co by nejvyšší bod území města Brna, ale díky dominantnímu vodojemu, který se nachází v bezprostřední blízkosti vrcholu, je nepřehlédnutelný téměř ze všech vyhlídkových míst v okrajových částech metropole.

Srdečně zdraví a na další výzvy a akce se těší

Hana - Akatama, Brno

Dali jsme to! 10. ročník MARS - Maraton s roztroušenou sklerózou!!! V dost omezeném počtu, kruhový trénink jsme pojali osobitě a jako týmovou záležitost. Legrace bylo chvílemi i nečekaně dost. Zároveň jsem poprosila své věrné podporovatele, aby poslali dokumentaci z nějaké fyzické aktivity. (Bylo jich určitě minimálně kolem dvaceti, pozn. NFI.)

Iva, Monology s ereskou

To je prostě skvělé, jak se zapojuje víc a víc míst po světě. Ještě pár ročníků a bude v tom "namočený" celý svět. A jak jsme ten marsovský den prožili na jihu Čech? Mohu tedy mluvit jen za sebe, protože jsme byli v "tom onlinu", ale já ho prožila skvěle. Poránu trochu adrenalinu (teda spíš hodně, protože mne to rozpumpovalo na celý den) .... rozhovor do ČRo České BudějovicePak jsem si trochu mákla s našimi videi s kruhovými tréninky. V 10:30 hodin přilétla štafeta od Šárky z Chomutova... u nich v té chvíli začínalo svítit sluníčko, ale u nás chumelilo jak o Vánocích.

Poté jsem se ještě "nachytřila" o Nordic Walkingu, v 11:00 jsem poslala štafetu Kateřině do Prahy a vyrazila na výšlap do přírody (jak jinak než s hůlkama...), chtěla jsem na naši oblíbenou královnu jihočeských kopců Kleť, ale bohužel už je v jiném okrese, tak jsem musela vzít "zavděk" přírodou u nás v katastru, ale taky "bomba"... Ušla jsem asi 5 500 kroků, a to už jsem toho měla, přiznávám dost. Taky jsem si po obědě pěkně schrupla. Odpoledne jsem si krásně zacvičila jógu a Feldenkraisovu metodu.  A spokojená, i když unavená si sedla k filmu s nohama nahoru s pocitem, že dnes si to fakt zasloužím.

MaRS 2021 je mrtev, AŤ ŽIJE MaRS 2022.

Z Budějc zdraví Věra

Není to moc pokoření vrcholu, ale baví mě být součástí vašeho projektu, proto to spíše berte jen jako drobnou podporu. Moc tomu fandím a děkuji Vám. I v náročných chvílích jste pro mě motivací. Vážím si toho a moc děkuji,